2009. június 23., kedd

TRAX alu dobozok az SW-Motech-től, R 1150 GS-re

Kezdjük a legelején; már kerékpáros túrázó koromban kerestem a csomagok megfelelő szállítására alkalmas rendszert, lehetőleg víz mentes kialakításban. A 90'-es évek legelején, boldognak hitt családi idillben, ez leginkább az akkor kapható legolcsóbb túra kerékpáros táska lehetett, a Magyarországon készült ALTO táskák. Tény ami tény szét soha nem szakadt és az anyaga is elég jól bírta a vizet de a varrások, zsebek, zippzárak környékén bizony jutott be víz...Nem baj, gondoltam én, mert rafináltan mindent filléres zacskókba pakoltunk, nehogy elázzon. Nem vált be mert nem vettem észre, hogy a táska csak befelé enged kifelé nézve már 100%-os vízálló ezért mindig volt kis zavaros víz tartalékom a bringás táskák aljában, anélkül hogy tudtam volna róla. Nem nehéz elképzelni amikor a nedvesség elkezdett dolgozni a szerszámos zacsimban lévő magán, Szürke importból származó Orosz cseppet sem rozsdamentes kerékpáros szerszámos készleten. Igen, sajnos elérte a fehér pamut pólókat is a rozsdás lé és soha nem lettek már fehérek többet csak Édesanyám arca mikor meglátta közvetlenül mielőtt ájultan vágódott el a mosógép előtt, eszméletlenségével kifejezve mi várható ha magához tér...Mivel ez a rendszer nagyon bevált az ETZ-MZ-s időszakban elkísért a kerékpáros múltat kifejező kerékpáros túratáska a Yamahán is! Mikor láttam, hogy a BMW-n gyári, csoda dobozok voltak, lepörgött előttem a kemény múlt összes kidobott ruhadarabja és a táskák felszerelésével eltöltött kellemes hetek emléke a tűző napon. Régebben említettem, hogy az előző tulaj kicsit sportdobbal is küldte a boxert így a táskák nem voltak tökéletesek, konkrétan ki volt égve és meg volt vasalva gondosan. Valakinek ez megfelelő sajnos az örökölt maximalizmusomon nem tudtam úrrá lenni és máris kerestem a lehetőséget, hol lehetne jelentősen kurtítani a házi pénztáron. Nagyobb baj , hogy rájöttem hol lehetne! Régóta szemmel tartom a jobbnál jobb rendszereket: BMW Adventure dobozok ( vagyon ), Touratech, SW-MOTECH-Trax, Hepco, Givi...és még sorolhatnám. Nem is beszélve a korszerű nem kemény rendszerekről mint pl.: az Ortlieb víz mentes, hegesztett, 100%-osan vízálló motoros táskái. Fizetési hajlandóságom és lehetőségem pozicionálta volna a gyári rendszer alaposabb szeretetét még ha szépség hibás is de sajnos győzött az EGO hiszen jobb rendszerrel jobb túrázni is, végtelen sorát mutattam be az indokoknak miért kell fejleszteni. Egyet értünk ez egy nem jó tulajdonságom...Befutott egy nagyon vegyes kombináció amit rövidesen mutatok be a tapasztalatokkal együtt. TRAX alapokon hiszen integráltam a tank táskájukat és az Alu koffereiket hátulra és ezt kiegészítem az Ortlieb nagyon profi vízmentes táskáival ha a csomagok mennyisége kívánja ( nem, nem hozhatod drágám a haj szárítódat ).
Itt essen néhány szó a rendszer felszereléséről is. Megkerestem az SW cuccok hazai forgalmazóját és igyekezetem a gazdasági helyzetnek megfelelő vételárat kidolgozni velük, korrekten játszottak a viszont eladókat sem ellehetetlenítve...kicsit vártam és máris óriási dobozokkal vártak, szó szerint nem láttam a boldogságtól hiszen a hátsó ülésen szállítmányoztam haza a szettet és ki sem láttam tőle, dobozokban akkora volt. Súlyra hitelesnek tűnt: benne voltak az oldalsó keretek, zárak, csavarok, dobozok ( 2 db ), index áthelyező elemek, rengeteg fogalmam sincsen apróság. Elköszönéskor nem jött le nekem mibe vágok bele, amikor mondta a kedves értékesítő kolléga: jó szórakozást az egy heti hideg élelemhez, biztosan élvezni fogod. Óriási mázlimra kedves barátom Zoli, azonnal fel is ajánlotta segítségét szereljünk nála; szerintem kíváncsi is volt kicsit, mit fogunk ebből kihozni. Utólag azt mondom bőven kevés volt építész szakon egyetemet végeznem, tűrhető eredményekkel, ide bizony Bátyó névre hallgató, jól képzett gépi forgácsoló, autó szerelő, esztergályos, informatikus segítsége kellett volna.
Mint hülye gyerek Lego-Land-ben, pillanatok alatt sikerült az egész garázst tele szórnom szerelési rajzokkal és különböző kicsi zacskókban lévő fém elemekkel. Zoli vakarja a fejét...na érzem sokat fogunk megtudni egymásról!Neki esünk, gyári koffertartó keret le, SW keret lecsatolhatóságához az oldalankénti 4-4felfogatási pont kiépítése. Tudni kell, hogy az egész koffer tartó keret egy pénzérmével, szerszám nélkül leszerelhető másodpercek alatt, ha nincsen zárható felfogatási pont is legalább oldalanként 1-1 db!
Lassan szembesültünk a ténnyel, az indexet a gyári csomagtartó konzol végére kell áthelyezni, gyanús volt ez nekem a prospektusról és a gyári SW-Motech oldalról is. Furán mutat ott, mint Vízipók homlokán a 10 szemes sor!Sebaj, neki ugrottunk ennek is...hinnye Te ehhez elektromos vezetékeket kell felcsatlakozózni, "blankolni" és behúzni a helyére ha nem lenne túl rövid hozzá a szál. Eltelt 3 óra, az indexek a helyükön, bár bekötve még nincsen, mert ugye meglepetések egész sora jön, pl.: az előző tulajnál eltörött indexeket a szilikonos tömítés-ragasztás tartja csak egyben, még szerencse, hogy volt egy régebbi atrocitásból otthon egy BMW R 1150 GS-hez való indexem.
Mikor 6 órával később kezdett jól kinézni a motor hátulja a sok vastól, akkor mondta Zoli nagyon gáz a hátul lévő index és sajnos én is egyet értettem vele ezért szépen fogtuk és vissza is kezdtük szerelni az eredeti helyére. A motor szimmetrikus szélessége miatt az égéstermék és csillapító dob felőli oldalra csak a kisebb tehát keskenyebb dobozt rendeltem meg amit valami oknál fogva a GS-en úgy lehet felerősíteni a keretre, hogy nagyon messze van a dobtól...kicsit olyan széles lett a gép dobozokkal mint egy kombájn ( legalább engem sem lehet már sávon belül elkerülni ).
Apró momentum csupán, hogy a jobb oldalon nincsen kipufogó dob, ezért ott a vastagabb koffert rögzítő keret is közelebb van a motorhoz, aminek hála ugye át kell helyezni az indexeket, mert a gyári nem fér el a kerettől. Szembesültünk is, ezért indult meg a kókányolás az indexen a gumis felfogató szárat elflexeltük szakszerűen és mivel áram is megy benne ezért jó alaposan szigetelő szalaggal át is tekertük nehogy "áthúzzon" vizesen az a kemény 12 volt. Mellesleg így maradt az index a gyári helyén csak éppen a rövidítést, most 2-3 tekercs szigetelő szalag tartja és persze szigeteli is....Kokány de annyira kimerítő volt , hogy azóta sem vettem rövidebb szárú mondjuk ledes indexeket hozzá. Ezek után a tanktáska és a gyűrűje, ami rögzíti, gyermek játék volt azzal együtt is, hogy előre nincsen kifúrva a táska, ezért meg lehet ismerkedni az ülésen fúrás ( hátha nem szakad át ) gyakorlatával is. Itt jut eszembe a fúrásnál amit kedves műszaki példakép, Bátyó álnevű testvérem mesélt a Mercédesznél töltött gyakorlatából. "Bejön a full-os Merci, hogy kéne rá tető antenna, mert neki nem volt gyárilag és a CD-t is meg kell nézni mert "genyózik" örökké ugyanazt játssza..."
2. problémát gyorsan orvosolták a kollégák, kikapcsolva az ismételt játszás gombot, ami ugye nem sikerült az illegális tevékenységeken meggazdagodott tulajdonosnak.
1. számú tető antenna problémát tanuló akarta orvosolni fúróval, mire szakik észre vették már fent térdelt a tetőn behorpasztva azt és már rajzolta is a gyönyörű, mű korcsolyázós vonalakat a fúró hegyével a fényezésen, mire valami ijedtség folytán a lemezjátszó tűhöz hasonlóan megakadt a fúróval való rajzolgatásban, mert 10 cm-es csiga vonala elkészült és pánikszerű majom reflexel szorítva a fúró sebesség gombját le is küzdötte a vékony tető lemez védekezését a félelmetes fúróval szemben, igen ám dőlt hátra elégedetten fejben csak a lendület, olyan mértékű volt, hogy a fúró a belső kárpiton is kialakított egy szellőző furatot ahova később akár egy fogast is fel lehet majd akasztani...elég nagy ívben segítették le a fiatalt a szakik, lábbal is támogatva az ugrást a műhely faláig, ahol is diadal ittasan lefejelte a kolléga a trapéz lemez szerviz falat. Ráeszmélve kicsi akciójára és a tényre , hogy innentől pont 4 év ingyen munkával tudja a kárt ellensúlyozni!"
Mire ez átfutott a fejemen addigra kis is fúrtuk a tank táskát, de az ülés ép maradt..húúú!
Gyors próba, beállítás és a táska már működik is a tankon.
Tesszük be a zárakat a dobozokba és a kerethez rögzítésbe, erre jön a para, már megint szükségünk van a műhely tapasztalatunkra ugyanis a zárbetétek nem tudnak befordúlni a helyükre....na mi legyen reszeljük vagy hajlítsuk meg, ahogyan gyárilag kellett volna!?ÁÁÁ nem demulálunk többet mert az indexem is profi lett....inkább mázlimra Zoli a topcase-hez kaptt 6 db-os zár szettjéből ad nekem 4 db-ot kölcsönben még ki nem javítják a hibát nekem a forgalmazónál. Pont mostanra lett este 8 óra így rohanok is el Zolitól boldogan a széles dobozaimmal, tekintélyt parancsolóan pöffeszkedve a sávokban. Tapasztalatok rövidesen, most még korai lenne hiszen 1-2 esőt élt csak meg velem a szett.
Amit közben nem írtam meg megoldódott az első teleszkópom olaj folyásának oka! Erdélyben ugyanis akkora ütést kapott keréken gurulva, hogy a becsúszó szár elgörbült ezért kicsit meggörgőzték nekem és máris csont száraz a vadonat új szimmeringekkel. Furcsálltam a dolgot , de gondolom ezért is van a BMW R 1200 GS-nek már vastagabb telója....esés nélkül Én el tudtam görbíteni. Lassan összeáll a teljes felszerelési elképzelésem és semmi nem tart vissza az "utánfutóval" a házamat is a nyakamba veszem túrázástól, pont mint a vándor cirkusz, csak célba lövés ne legyen!
Erre most jött a jó hír, megérkezett a hátsó sárvédőm is hátha nem lesz a hátunk tiszta sár...meglátjuk mit véd, talán a rendszámtábla alá nem ártana egy kis hosszabbítás sem!
A tank védelmében és a jobb táskázhatóság érdekében nagy öröm lenne egy Bagster tankhuzat beszerzése is mert akkor a tank két oldalára is tudnék csomagokat felerősíteni pl. Ortlieb vízmentes táskában, amint a Bagster tanhuzatot hozá alakítom. Bizony a maximalizmusomnak sokszor áldozata vagyok és a motorom is....de ez a jövő zenéje még.
A képeken is jól látható a sárvédővel is van némi hátmosó folyadék esőben motorozáskor sajnos még.
A tanktáskához alapból jár egy vállpánt is ami nagyon jó, sőt eső huzat is de mivel ezekre nem bíznám rá a digitális fényképező gépemet ezért felárért rendeltem hozzá egy belső 100%-osan vízmentes táskát.
Az első kilóméterek ( 400 km ) után úgy néz ki jól vannak tömítve a böröndök mert nedvesség nem jutott be a dobozokba eddig. Tény és való mondjuk, hogy a dobozok tetejére a tervezett vízmentes táskákat még fel sem raktam de az utasom már így is csak úgy tud átlendülni a dobozokon mintha egy elefántot akarna megülni...első lendülettel majdnem át is borúltam a másik oldalra vele...
Időközben mivel kombájn szélességű lett a motor a Trax dobozokkal beszereztem 3M márkájú fényvisszaverő kontúrszalagot és a biztonságunk érdekében "bucsús" csilli-villi dobozokat rittyenettem össze, nehogy éjjel valami állat előzve a tükrére akasszon egy-egy dobozt a motoromról. Erre mondjuk gyárilag is lehetne gondolni sokkal diszkrétebb megoldást kidolgozva mint az enyém. A fenti képeken jól látható a rövidcsövűre vágott, jobb oldali index amit a sport kipufógóval az előző tulajdonos gondosan hőkezelt. Időm szerint, a fekete doboz fedőket még lefóliázom, hátha a vízmentes táskák nem csiszolják le az amúgy szép fekete bevonatot, ezért is nem kértem full feketében a dobozokat, mert az az első dolog ami jól lekopik és karcosan már nem annyira szép a látványuk.