2013. július 24., szerda

Yamaha Xj 550 a sor négyes orgona

Ilyen lenne az eredeti állapot
Végre találtam fotót a szeretett sor 4-es Yamaha XJ 550-esemről. Sok boldogságot okozott ez a gép de ebben nagy része volt annak is, hogy egy európai körút előtt apró darabokra szedtük szét az amúgy autószerelő végzettségű tesómmal. A blokkot nem bántottuk de amit lehetett javítottunk, jobb megoldásokat alkalmaztunk pl. az elektronika terén és mindent kitisztítva, zsírba téve szereltünk  össze. A blokkot nem bontottuk meg mert az onnantól csak nyelte volna a pénzt abból meg nem nagyon volt egyetemistaként. Így is minden melót el kellett vállalni és egész jó eredmény kellett az egyetemen, hogy motorozni tudjak fősuli és egyetem alatt. Részletre kaptam költsön a megvételhez is de utólag nézva nagyon megérte mert rengeteg boldog percet szerzett a gép. A motoros ranglétrámat már leírtam régebben is de itt a lista: Simson, ETZ 150, Yamaha XJ550, Bmw R 1150 GS.... A blokkját meghallgattattuk

és ilyen az enyém lemosva
a Szegeden működő Yamahás Kalmár akkori szerelőjével és azt mondta rá: "szép ez gyerekek"-ha szerintetek ez picit csörög akkor figyeld ezt, kivitt az udvaron álló rendőr XJ 650-es kardános gépekhez és beindított egyet mondjuk úgy szemre....hát igaza volt, hozá nem szabad nyúlni a mi gépünkhöz. Megjárta az öreg vas Horvátországot, Magyarországot, Ausztriát, Svájcot, Olaszországot, érintette Németországot is. Öregebb volt a vas mint én de vigyáztam rá ami sajnos az előttem lévő "riderek"-ről nem volt elmondható. Tuning sport kormánnyal, üléssel, lábtartóval vettem meg és bontóból szereztem meg hozzá az eredeti alkatrészeket amiktől újra Naked-bike volt nem Cafe-racer. Az XJ volt az első "nagy" motorom hiszen az ETZ jó erős, gyors motor volt de a sor4 az sor4 itt már komoly" 50 lóerő a tét ami utassal, csomagokkal is elég volt még az Alpokban is az örömteli túrázáshoz. Boldog évek voltak azok a pici pénzből, öreg motorral de nagy álmokkal, szívvel, lélekkel csavargások. Kívánom mindenkinek aki meg tudja oldani tegye meg. Mások helyett kellett rajzolnom, dolgoznom és....de a jó tanulmányi átlaggal az ösztöndíjjal egy-egy kör azért belefért a vason. 160 Km/h-t is tudott a gép amit pont német autópályán tudtam meg én is, azért sokat tanultam ettől a motortól is, kanyarodásról, fékezésről, csomagok rögzítéséről de leginkább a motorozás szeretetéről. Soha de SOHA nem hagyott cserben ez a gép semmilyen túrán. Romlott benzinnel egy tél után volt egyedül, hogy nem indult be de az nem az Ő hibája volt a benzin romlott meg. Karburátoros volt még a gép akkoriban. Jó Mikuni karbik voltak rajta. Régen volt de talán igaz volt!
Baleseti tapasztalatok Yamahámmal.

2013. július 23., kedd

Gumizva

Gumizzunk az fontos.
Gumi=biztonság

Mivel ugye motoron általában 2 keréken haladunk (tudom van kivétel) ezért mondhatjuk, hogy nincsen ki a "négy kereke", ezért fontos a jó tapadás.
Ma végre megoldódott a gumi kálváriám is. Mint azt az előző posztban is írtam szerettem volna új gumikat feltetetni mert az előző párosból a hátsó megadta magát de esőben már az első sem úgy vezeti ki a vizet sajnos. Erre úgy jöttem rá, hogy esés nélkül átélhettem az érzést, milyen amikor egyenes úton is megúszik az első kerék a víz tetején és a motor ha csak rövid ideig is de irányíthatatlanná válik. Az előző kör is Metzeler Tourance gumi volt és végül most is az került fel.
Lista áron most a 2 db gumi 67.800 Ft lenne a Kékholdban páros akcióban is 60.000 Ft körül van +felszerelési díj darabja kb. 2-4.000 Ft tehát 4-8.000 Ft az átgumizás. Szerencsém volt egy barter miatt így a gumikat máshogyan dolgozom le a jövőben.
Szenzáció viszont, hogy a gumijaim normális vezetéssel elmentek, 26.792 km-et!!!! Erre a típusra a gyártó kb 15.000 km-et mond. Sok múlik azon is ki mennyire ideges csuklóval van megáldva de tény, hogy a motor 250 kg-ja és a 85 lóerő, és az utas súlya és a csomagok azért rendesen fárasztják a gumit. Sajnos a hátsóban már nem maradt semmi élet, száraz burkolaton is elkezdett csúszkálni de az elsőben még szárazon van 3-5.000 km szerintem, messze van még a kopásjelzőtől nagyon. Ami szép hiszen ha fent hagytam volna akkor az első gumi elfutja kb. a dupla kilométert mint amit tippelnek rá. Igen tudom sokan rávágják, hogy lehet ennyire lányosan motorozni, hogy ennyit bírja a gumi. Szeretek jókat gurulni és a hátsó gumim azért a szélein is kopott már... :)
Széles utat, szép ívű kanyarokkal és biztonságos hazaéréssel!
További képek--››