2015. június 15., hétfő

Tempósabban fiam" avagy tempomat a GS-en?


Öngól? Kezdek impotens lenni?

Kaoko tempomat az R 1200 GS-en
Nekem is megvan a véleményem azokról akik képtelenek a gyenge kis gázkarvisszahúzó rúgó ellen akár férfiként ellenállni. A kérdés ott kezdődik kinek mennyire ideges a csuklója? Aki tud városban egy-kerekezni az biztosan nagyon "mácsó"...nekik nem kell segítség!? Megvan Bödöcs Tibor művész úr jelenete a bor vissza zárásról? Ajánlom! Csattanónak annyit, hogy aki nem tudja húzni a gázt az minek motorozik? Igaz ez rám is de rájöttem a tempomat nem csak a csukló fájdalmakról szól, hanem az egyéb járulékos ügyekről, vakarózás, zippzár, kéz, csukló pihentetés, unalom...stb. Elismerem puhány vagyok de így 37 évesen az unalmasabb szakaszokon rá kellett jönnöm mókás lehet egy tempomat a GS-en is, pedig ez nem a puhányok gépe volt elvileg, bár ahogy nézem a mai GS vevőket nem sok közük van a vérbeli csavargókhoz....
Bevezetésnek elég is ennyi elkezdtem keresni a megoldást, de a teljes kapcsoló pultot nem akartam lecserélni, egy másikra pedig némi hekkeléssel ha már befecskendezős akkor másik modell elemeivel kombinálva tuti megoldható de ez a GS jó úgy ahogy van nem fogok "kókányolni" az tuti.
Általam felfedett tempomat megoldások:
  1. másik motort kell venni (na jó ez nálam kizárt, mert ez szerelem)
  2. másik motor kapcsolópultja (kizárt, mert túlzottan nem gyári)
  3. Befőttes gumi a gázmarkolat mellé és jól megszorul és már készen is van 20 Forint és kókány de működik :)
  4. Tovább menve jött a Touratech által is árult (http://www.kaoko.com/) cruise control
  5. elkezdem edzeni csuklóra és kibírom a napi 1000km-et is akár 10-20 napon át :)
Kaoko tempomat
Már a kazahsztáni úton rájöttem, hogy jó dolog lehet egy ilyen berendezés már akinek van és nem szégyenli bevallani, hogy túra motoron létjogosult egy rendszer ez a sebesség tartó megoldás. Az újabb GS-eken van is hiszen a közönség is kívánja. Többször voltam úgy túrázni, hogy a "jobb, újabb" GS mind vissza fordult csak mi mentünk be egy barátommal a dzsindzsába.....hagyjuk is. Innen már csak egy lépés az ülés fűtés, akkor rám kérdeznek van-e akváriumom otthon?Akkor könyvelő vagyok? Nem?Akkor tuti langyos? Tudom, tudom...Citromos sör, gumi nő. Jogos de napi 500 km felett fárasztó az egyenletes tempót fogni. Ide jutott a világ dicsősége és Én is. Rendeltem egyet a gurutech.hu-n keresztül ebből a kaokóból, nem nem kakaó, Kaoko. Kapóra is jött egy Pünkösddel bővített 4-5 napos hétvége ami végül Horvátország helyett Romániát jelölte ki az időjárás alapján. Mocskosul drága egy cucc ez de be kell vallani 2 perc felszerelni és szuperül működik. Nem bántam meg egyszerű mint a faék és óriási segítség az úton és nem csak autópálya tempónál hanem kisebb településen végig csorogva mert az ember hajlamos ha fogni kell "feljebb fogni" a gázt mint a megengedett. Ezzel a tempómattal viszont belőjük a megengedettet és átcsorgunk a településen főleg Erdélyben ahol nincsen egyetlen forgalomirányító lámpa sem, így csak rajtunk múlik mikor mit teszünk. Beszámolok még róla de elsőre nagyon javasolt. Oké az árán megjártunk fejenként Erdélyt de ezt 10 évre döntöm el úgy is! Újabb teszt vélemények rövidesen.
Kaoko
Nem is szóltok? A termék működését még le sem írtam: egyszerű mint a faék vagy mint a Kaoko tempomat :) Lényegében egy menetes anya a kormányvég súlyunkon befelé a gázmarkolat felé. Működése egyszerű ha a kormány vége, széle felé "kitekerjük nincsen útban terepen és nem fogunk tempomatra váltani ott ahol nem akarunk, ha "bekapcsoljuk" akkor a gázmarkolat felé tekerjük közel a gázkar gumijához így egy együttes gázadásra együtt forognak a kezünknek hála és mi fixáltuk is a gázkart. Ennyi! Érdemes figyelni, hogy gázelvételnél együtt forgassuk a tempomat gyűrűt a gázmarkolattal így oldjuk ki! Leírva bonyolultabb, a valóságban elsőre működik egyetlen egyszer forgattam túl a motort egy váltás utáni tempomat kapcsoláskor cserébe viszont órákon át nem terheli a jobb csuklónkat a gáz. A kis tempomat gyűrű feszessége egy kis imbuszos "hernyócsavarral" állítható sugár irányban. Autópályára fel.

Nincsenek megjegyzések: