2015. június 24., szerda

Hol vettem motoros kiegészítőket?

20 éve motorozom és csavargok az országban és Európa szerte. Ennyi idő alatt sikerült elég sok motort, terméket, felszerelést tesztelnem, elkoptatnom. Tény nincsenek mindenki számára tökéletes tanácsok és a motor, túra, irány, küldetés is befolyásolja a felszerelés összetételét, árát, minőségét. Pár dolog viszont jól látszik az élet annyi más területéhez hasonlóan, hogy itt is az olcsó az igazán drága...Gondolom nem csak nekem van szekrénnyi be nem vált, elszakadt, levetkőzött ruhám felszerelésem. A motort lépjük most át mindenki választ tudása, ismeretei, tapasztalatai, pénztárcája szerint. Engem most a felszerelés rovat érdekel inkább erre térnék ki. Nálam végül a nagyon minőségi dolgok váltak be és ezt merem javasolni másnak is, amikor picit is spórolni akartam akkor azonnal jöttek a kompromisszumok, az izzadtság szag és a be nem vált termékek egész sora.
Szakmai tanácsadóként is részt veszek egy új webshop kínálatának kezelésében, ahol a túrázás, motorozás előkelő helyet foglal el. Már láthatjátok a webshopot: www.gurutech.hu címen, de folyamatos a termékek, újdonságok felöltése. A motoros menüben már tudtok válogatni és rendelni is nagyon jó árakon: http://gurutech.hu/motorkerekpar.html?limit=100 . A kínálat aprólékos tesztek, vizsgálatok alapján bővül nem lesz fent minden a piacról csak az amivel én is egyet értem mint túramotoros.

Pár példa:
  1. édesapám által varrott zsákokkal kezdtem meg a motorozást, sőt kerékpáros nyereg táskám is volt az ETZ korszakban ma már csak Ortlieb zsákokat használok, mert ezek tényleg jók, annyira jók, hogy a német Touratech is ezeket árulja és "logózza" nem gond, mert a Gurutech árusít minden Touratech elemet is.
  2. Sisak kérdése: az életem 5. sisakja már Schubert nagyon drága és szép evolúció volt ide eljutni minden szempontból de egyenlőre nem bántam meg, rövidesen elérhető lesz a shopban is
  3. Sátorból elhasználtam párat: a belépőtől, a nagyáruházin át végre elértem az igazán jóig, bár rájöttem extrém túrán elég egy "bivak zsák" amiből én The North Facet szeretem de nekik van O2 néven szűken 2 fős sátruk is ami EGY kilogramm összesen. Mind rendelhető már a Gurunál
  4. csizmában is volt több végül endurós van a motorom miatt a SIDI-től, bevált!
Sorolhatnánk tovább a listát, teszem is amint majd lesz időm még. Addig is nyugodtan keressetek engem kérdésekkel vagy csemegézzetek a Gurutech-nél.
Szeretném az én tapasztalataimat megosztani veletek és a tanulságokat is, hogy ne vegyetek ócskát, hogy 1-2 év múlva újra költeni kelljen rá. Jó túrához hosszútávon jó felszerelés kell, igaz nekem is 20 évembe tellett ezt kitapasztalni. Üdv, Krisztián


2015. június 23., kedd

160.000 km felett a GS :)

Most az erdélyi túrán átfordult a GS-ben a 160.000 km. Sokat olvasok a kilométerekről és boldogsággal írják a japán motoros fórumokon, hogy már 80.000 km is van a motorjukban és még működik. Nem a márka a lényeg de ez a vas most 160.000 km-nél még egészen jó :) Bízom benne elfut ez még 200.000 km-ig is. Tegyük hozzá előttem egyetlen gondos gazdája volt és azért én is szánok rá. Szerencsére eddig nem sokat kért a kopó alkatrészeken kívül, komolyabb dolog a befecskendezőnél lévő pillangók tengely kopása, lógása volt csak. Persze nem is volt a vas "nepper" kézen soha így a km valós benne nem pedig szemre forgatott, én előre sem tekertem :) ezt mindet úton szereztük meg. Őszintén ha akkor előre tudom, hogy ilyen a gép akkor még kevesebb aggódással veszem meg, ma is megvenném 100.000 km-el! Most, hogy ismerem biztos forrásból megvenném 150.000 km-el is simán. Félre értés ne essen ez egy kompromisszum motor ami sok területen jó de tény minden területen van nála jobb, de azok más területen alul maradnak a GS-hez képest. Ma is állítom van gyorsabb, kényelmesebb, erősebb, terepre valóbb, könnyebb, korszerűbb gép, kisebb fogyasztású motor is, de a számomra elvárt sokoldalúságot más gépben nem találtam meg. Ezen ha sietsz, kizárólag egyes német autópályákon elérheted a 160-190 km/h-s utazót is, igaz itt van szélzaj már, de ha kell elmegy földúton is, murván is és ha ügyes vagy akkor könnyebb terepen is. A MOTOzin munkáim miatt nagyon sok motort látok próbálok de nem tudom mi tudja leváltani a régi GS-t. Több cég is nagyon jó motorokat csinál: Yamaha, Honda, Guzzi, Triumph, BMW, Kawasaki, Ducati mindegyik márkában van hasonló mint a példakép GS de vagy nagyon drágák újonnan vagy láncosak ami rengeteg előnnyel jár de nem az én közel "gondozásmentes" hozzáállásomat testesítik meg.

Próbálok segíteni annak aki GS előtt áll:

Mikor nem neked való a GS:
  1. csak aszfaltos motorozásra ne GS-t vegyél
  2. nem jársz 180 km/h alatt ne GS-t vegyél
  3. Off-road versenyeken indulsz ne GS-el tedd
  4. imádod a verseny pálya nyílt napokat (bár a boxer blokkig ledönthető de nem erre tervezték)
  5. nem vagy 160-165 cm magas nem túl előnyös a GS mint választás ültetve, alacsony üléssel is necces
  6. kezdő első motornak ne ezt vedd a régi GS enyém pl. 85 lóerő a legújabb meg 125 lóerő, tanulni sok, újrakezdéshez is tud sok lenni!!!
  7. ha pici boXer remegés is zavar akkor ne ezt vedd (sor 6 simább járású)
  8. ha csak belföldre kell vagy városba nem indokolt a GS
  9. könnyű gépre vágysz akkor a GS sok
  10. hasalni szeretsz a motoron a GS nem ez a műfaj
Akinek nagyon javasolom:
  1. ketten szerettek túrázni vagy egyedül és az út maga a cél nem csak túlesni rajta
  2. vegyes terepű vagy, sok aszfalt némi földút, erdő, kis terep
  3. csomagokat is viszel, mert a GS nagyon jól pakolható
  4. sokszor mész nagy távolságokra
  5. imádod ha fordulékony és fékezéskor és kanyarban is stabil
  6. ha szereted a tekintélyes vasakat
  7. szeretsz úgy ülni a motoron mint egy "király" a trónon
  8. nem jársz 200 km/h felett
  9. tartós vasat akarsz
  10. "pénisz kompenzátort" akarsz azt a GS tudja
  11. sok évre veszel fenntartható gépet
Szélvédelme javítgatható különböző plexikkel de nem lesz belőle egy BMW K 1200 LT :)
Széles utat!











2015. június 22., hétfő

Triumph Tiger kalandnap avagy a Triumph nem csak fehérneműben jó és nem csak a "fehérnépnek"...

 Idén is a MOTOzin működött közre velem együtt a Triumph Tiger Klub magyarországi, éves, rendes élménytúráján. Aki nem jött el nem is hiányzott, de most komolyan!

MOTOzin kollégaként engem ért a megtiszteltetés Zoli mellett, hogy segédkezhettem a kalandnapon. Az időjárás is kegyes volt így 2015, május 30.-án tűző napsütésben nyárias ruhában vághattunk neki a nem is kicsi távolságnak (507 km). Természetesen a szombat reggeli 8 órás találkozó álmosan indult így begyűjtöttünk nemi csúszást de nem okozott gondot az idő. Ébresztőnek egy kis autópályával kezdtünk Dunaföldvár fele innentől viszont jött az öröm játék Pincehely Hőgyész, Orfű Pécs, Szekszárd innen mindenki egyénileg haza mi Zolival fel Pestre hiszen itt lakunk. Végig jó időben vidám társasággal telt az út mentesen minden problémától. Szerintem egy jól sikerült nap volt.
Aki eljött kipróbálhatott minden újdonságot ami terepképes. Igen bátor kalandorunk még egy Rocket III-al is teljesítette a poros szakaszt, le a kalappal előtte. Van motor több is ami nem ide való de a Rocket biztosan köztük van, már csak a tömege miatt is férfias játék...Talán ősszel egy szezon záró Triumph túrán találkozunk. Egészen szép az új kis tigris is és a nagy testvére is. Cicifixben is magas a szint Triumph-éknál de motorban is újra kezdenek a régi patinás márka szintjéhez, hírnevéhez felzárkózni. Elérik önmaguk nevét :) Szerencsére nem csak én voltam "tájidegen motorral" a GS miatt volt más is ami nem Triumph, egy két viccet félre térve nem karmoltak a Tigrisek.
Video--››

Hogyan lett a bátyám autószerelő? Tanulságos balesetünk.

Időutazás ez a történetünk is hiszen nem ma volt (90' évek eleje). Már tudom miért lett autószerelő a bátyám. Olyan csúszásunk volt a Simson korszakban, hogy a Bátyus lendületből feküdt be egy Zsiguli alá. Szerintem csak évekig nem akart kijönni onnan így dolgozott a Mercédesznél, Toyotánál...Kicsit olyan baleset volt az is mint amikor "mész az erdőben a Medve ellen mérkőzni és az oda úton úgy elvágódsz a taknyon", hogy 2 napig ott is csillagot látsz ahol nincsen. Komolyabbra fordítva a motort vagy a szót, lehet ez is tanulságos másnak is baleset megelőzés témakörben. Lelőjem előre egy mondatban a lényeget? Oké értem unjátok végig olvasni: tehát sose hidd el száraz napos időben, hogy ami vizes az "CSAK" vizes. Pontosan ennyi a lényege.
Mint azt régebben írogattam Apukámnak hála rendszámos volt a gyerekkori Simson, hogy még véletlen se tudjam vezetni de legalább ki tudjunk menni a kiskertbe 2-en is gyümölcsöt szedni. Így maradt a "benzin kölyök" szerep a 3 évvel idősebb bátyám árnyékában. Leginkább 18 éves koromig csak a nézelődő, hátsó utas szerepét tölthettem be motorizált kétkerekűeken. Ekkoriban történt a kis tanulságos csúszásunk is. Nem köntörfalazom tovább, jöhet a lényeg. Száraz napos időben, jó látási és jónak vélt útviszonyok mellett haladtunk Szeged város belterületén megközelítőleg 40-45 km/h-val!Rendes zárt ruházatban, megfelelő sisakokban az akkori elvárásokhoz képest. Sem a vezető (bátyám), sem én nem fogyasztottunk alkoholt és nem voltunk semmilyen tudat, reakció és képesség módosító szer, kivonat, készítmény hatása alatt. Mondjuk ki a gépjármű vezetésére alkalmas állapotban voltunk, én alkalmas voltam utasnak. Ekkorra már bátyám a Simsont megfelelően kiismerte, uralta és nem okozott neki a motorkerékpár meglepetéseket. A szituáció igen egyszerű egy szabályos balra befordulást mutattunk be belátható városi sarkon "panel" épületek között. Igen ám de a kicsi vízátfolyás nem tűnt veszélyesnek így közepesen bedöntve a vasat kezdtük a fordulót, ami be (forduló) helyett fel (forduló) lett. Ugyanis csak mikor az út szélén parkoló 1200-as Zsiguli alatt eszméltünk gondoltuk át, hogy mi is történt itt? Kedves autósunk ugyanis mosószerrel, mosta közterületen, sőt közúton a családi bizsu "Zsigulit" és nem zaklatta fel, hogy folyik az úton is a koszos, olajos, mosószeres víz. Mire mi odaértünk már nem látszott hab és olaj a vízen de természetesen ott volt és segített is nekünk a "stunt" műfaj elsajátításában. Mire össze szedtük a gondolatunk addigra büszke, bátor, felelősségteljes, intelligens autósunk beült a kocsijába amit lemosott szép tisztára és elhajtott mire mi a gyanú árnyékát kezdtük volna rá vetni. Tanulság? Nem minden víz ami fénylik....Vigyázzatok magatokra. Ja bátyus ekkor annyira "bement az autók alá", hogy évekig dolgozott, tanult autószerelőként. Azóta Simson nélkül fekszik autók alá szerelni :)
Lényegében kisebb anyagi kárral megúsztuk és a fizikai sérülés is kimerült idegi lenyomatokban de ez nagyobb motorral, nagyobb tempónál sajnos hasonlóan előfordulhat és ott a károk jelentősebbek. Mindannyian láttunk már ugye kanyarban ott felejtett olaj foltot az aszfalton....Óvatosan!