2016. február 9., kedd

Eladó az ország legjobb BMW R 1150 GS-e

A soha nem akart pillanat:

ELADÓ a menyasszony! :(

Nem a motor okán eladó az ország egyik legszebb és legjobban felszerelt BMW R 1150 GS-e. Az előéletét nem kell magyaráznom itt a blog megteszi helyettem! Az utóbbi 8 évben nálam volt a motor és előtte is csak egyetlen tulajdonosa volt vagy 108.000 km-en át! Ő (Zoli) újonnan vette szalonból és kkizárólag nagy túrákra vette elő, soha nem volt gyilkolva és boltba járásra használva. Személyesen is ismerem gondos gazdája volt a kék-fehérnek.
A motor hibátlan, minden extra benne van az árban. Alku képes de hülyék, tesztelők, kamikázék, öngyilkosok kíméljetek. Aki az óra magas állásáról akar beszélni az előtte itt vagy a neten vagy a kedvenc orvosánál, gyógyszerészénél érdeklődjön. Előtanulmányok kötelezőek! Ez a modell bizonyítottam elfut 500.000 km-rt is, tehát az én 171.000 km-rem elég csekély. A típus tervezéséből adódóan örök élet+ 20 év. Nem minden áron eladó!!
Érvényes műszakival, szervizelve volt végig BMW szerelővel.
Ez még "anyagból" van motor nem alufólia.....ha egy álmot, szerelmet akarsz akkor megtaláltad!

Részletek, extrák, típus, ár:
BMW R 1150 GS: extrákkal egyben 1.950.000 Ft
A motor extrák nélkül is eladó: 1.550.000 Ft
  1. szín: kék-fehér limitált hibátlan fényezéssel
  2. évjárat: 2002
  3. ABS: igen
  4. Adventure túra plexi: igen
  5. Adventure első csőr bővítmény (sárfogó, védő): igen
  6. 2+2 = 4 db Hella extra fényvető, 2 db ködfényszóró és 2 db távolsági kiegészítő fény: igen
  7. Bagster kék-fehér tankbőr a fényezéshez illeszkedő: igen
  8. Kaokoo (mechanikus) tempomat: igen (én imádom bevált nagyon)
  9. Garmin BMW gyári navigáció kormányon bal oldali GPS vezérlő gombokkal, van hozzá antennám, autós csomag tehát hangszóró és szivargyújtós töltő is, babzsák az autós használathoz és ragasztható tappancs is műszerfalra autóhoz kezeli a telefont és a sisak kommunikációt is, motor elektromos hálózatába van kötve
  10. kavicsfelverődés elleni védő fóliázás tankon, extra fényszórókon, gyári fényszórón, mert ezek még üvegből vannak
  11. SW Trax alu doboz rendszer 2 db oldalsó zárható kulcsos ALU doboz és a tartó kerete szerszám nélkül levehető, de keretenként 1 db tehát összesen 2 db keretet motorra záró gomb
  12. SW Trax oldaldoboz belső táskái, 1+1 db, belső zsebekkel ezeket kivéve hátizsákként 2 vállpánttal is lehet hordozni
  13. SW GS specifius gyors rögzítésű, levehető tanktáska, külső esőhuzattal és belső 100% vízálló belső táskával, 3 db külső zsebbel, belső de ablakos telefon zsebbel
  14. tartalék SW zárszett
  15. Hátul a kényelem és a jobb láthatóság érdekében ledes indexek relékkel csak hátul, elől gyári GS indexek
  16. egyedi, ALU, fekete eloxált, lakkozott, CNC megmunkált rakodó felület csomagtartó az utas mögé
  17. gyárilag levehető utas ülés alatta szerszámos hely
  18. Gyári elektromos adapter ha rossz üzemanyagú országba mész akkor elketyeg kisebb oktánszámmal is ezt csak be kell csatlakoztatni a hálózatba gyári helyére
  19. Markolat és kézvédők gyári BMW GS
  20. tartalék visszapillantó: +ban egy darab hibátlan új karcmentes visszapillantó tükör
  21. Minőségi Hepco bukócsó rendszer és fényszóró védő a fotókon látható is, nem a BMW gyári mert az pont semmit nem ért ezen a típuson, ez masszív, erős
  22. Nagy úthoz tartalék generárot szíj vadonat új
  23. Nagy úthoz hátsó kerék csapágy a nagyobbik új
  24. 2db gyári BMW műanyag GS oldaldoboz teljes tartórendszerével ez az SW mellett is használható a motoron van a keretet nem is kell levenni SW kompatibilis
  25. felső doboz, zárható, TopCase gyári BMW kék fényezéssel, enyhén sérült én nem használtam, javítható
  26. kormány emelő, magasító elem
  27. SW szivargyújtós csatlakozó a kormánynál 
  28. gyári szivargyújtós csatlakozó a genrátornál is
  29. markolatfűtés: 2 állásban kapcsolható gyári BMW
  30. Telefontok a kormányon vízmentes: KLICKfix phone-bag, adapteres levehető forgatható és jó

Köszönöm ha ajánlod vagy ha neked tetszik beszéljünk róla!
Nyári Krisztián, +36/20/410-42-89

A BMW ABS-történet I. rész, vagyis a „fékezés evolúciója” BMW-módra

ABS I. fejezet:
Péter márka és típus társam írása:


  Azt a motorost nevezhetjük boldog és gondtalan GS tulajnak, aki még nem volt rákényszerítve, hogy mélyen beleássa magát a BMW motorokba szerelt különböző generációjú ABS-ek problematikájába. A következő néhány bejegyzésben szeretném alaposan körbejárni a témát. Ám ne hogy azt higgyétek, hogy mindezt csupán önzetlenségből, a GS-fanok műszaki látókörének kiszélesítése céljából teszem. Nem eltitkoltan saját önös érdekeim is vezérelnek, mivel a frissen szerzett 2003-as Adventureben is egy ilyen összetett szerkezet (egészen pontosan az Integral-ABS) fékezi a tömeget, így a blogbejegyzés okán alaposan belemélyülök a témába, és talán megértem a szerkezet működését, ne adj Isten felkészülök a lehetséges hibákra. Azt már a német fórumok böngészése közben érzékeltem, hogy valami „bűzlik” a BMW-s ABS-ek körül, mivel a tagok nagyon gyakran foglalkoznak a témakörrel. Először csak az Integral-ABS-ről akartam elmélkedni, de kicsit körül szaglászva a neten érzékeltem, hogy ez egy olyan téma, ami az előzményekkel, a fejlődés folyamatával és persze a lehetséges jövővel együtt alkot kerek egészet. A téma többek között azért is időszerű, mert 2016 január 1-től a típusengedélyeket szabályozó 168/2013/EU EU-rendelet kötelezővé teszi az új 125 cm3 és 11 kW fölötti motorkerékpárok számára az ABS-t (felmentést csak a versenyendúrók és a trialmotorok kaptak) Az első forgalomba helyezések esetén ez az előírás 2017 január 1-től lép érvénybe.
   A történet hosszú évtizedekre nyúlik vissza, tarkítja sok probléma, visszahívás meg persze innováció, mérnöki zsenialitás és német pedantéria. Nem vagyok egy műszaki zseni, se szerelő, így az esetleges sántító és magyartalan kifejezésekért ne kövezzetek meg. Azt se higgyétek, hogy az alábbi infókat a kisujjamból szoptam! Fáradtságos kutató- és fordítómunka eredményét olvashatjátok az alábbiakban!
   Az első részben utazást teszünk a múltba és felelevenítjük az ABS hőskorát, amikor még több mint 11 kg-os szerkezeteket aggattak a motorokra, és ahogy a technológiai fejlődés során oly gyakran előfordul sokan megkérdőjelezték a fejlesztés létjogosultságát, sőt sokan még versenyre is keltek az ős-ABS-szel, hogy bebizonyítsák: az ember a motorok biztonságos fékezése terén többre képes, mint egy gép.
   A BMW-nél már a 70-es években megkezdték a fejlesztéseket, egy 1978-ban bemutatott megoldás egy R100 RS-re szerelt mechanikus ABS volt. Ez egy kiforratlan megoldást jelentett, a szabályzása nagyon durva volt, ami negatívan befolyásolta a menetstabilitást. Több mint 5 éves fejlesztést követően 1985-ben Lucas Girling bemutatta az első jól működő motorra való ABS-t, aki a jólcsengő SCS, vagyis Stop Control System névre keresztelte szofisztikáltnak éppen nem nevezhető szerkezetét. A „készterméket” 1987 őszén prezentálták a nemzetközi sajtónak a berlini Gatow repülőtéren. Az első tesztek egyikét a MOTORRAD magazin végezte még ugyanebben az évben egy K 100 RT-n. A sorozatgyártást az FTE automotive GmbH kezdte meg a BMW számára. Nem véletlen, hogy a motor-ABS úttörőjének a rotoros márkát tartják: rendelhető extraként legelőször a BMW-K-100 típusnál jelent meg 1988-ban, és kemény 1980 német márkát kellett érte leszurkolni a kereskedőnél. A kezdeti 11 kg feletti súlyt ekkorra már sikerült 2,3 kg-ra csökkenteni. A BMW-t 1991-ben a Yamaha, egy évre rá pedig a Honda követte az újítás bevezetésében.  Miközben a BMW-nél az első ABS-t a helyén kezelték, vagyis egy lehetőségként, ami vészfékezéskor a megfelelő menetstabilitást biztosítja, a „szakértők” – legfőképpen a motoros újságírók -  fennen hirdették, hogy ők sokkal jobban tudnak fékezni, mint az ABS. Ez sikerült is bizonyítaniuk, mivel 25 évvel ezelőtt képzett pilóták megfelelő körülmények között (száraz útburkolat, megfelelő tapadás) valóban rövidebb fékúttal tudtak megállni, mint a BMW K 100 ABS-szel szerelve.
Amíg az autókba szerelt ABS a kerekek folyamatos irányíthatóságát hivatott biztosítani, így satuzásnál is lehetővé teszi az adott akadály kikerülését, addig a motoros ABS-ekkel szemben mások az elvárások. A kerék blokkolásából adódó bukások elkerülése a cél, vagyis a megfelelő menetstabilitást kell, hogy biztosítsák. Mert ha az első kerék akár a másodperc töredéke erejéig blokkolódik, a bukás szinte elkerülhetetlen. Ennek a következménye az, hogy sok motoros félelemből csak gyengén fékez, még vészhelyzetben is, amikor minden centiméter számít. Vagy „túlfékeznek” és csúszva ütköznek az elkerülendő akadályba. Csak kevesek képesek arra, hogy vészhelyzetben az első kereket a „blokkoláshatáron” tartsák, ahol a legrövidebb a fékút.
Az újságírók értetlensége ellenére a K 100-t vásárlók vígan éltek a lehetőséggel: Már 1987-ben a megrendelt K-100 modellek 70%-át ABS-szel szerelve adták át új tulajdonosaiknak, 1992-ben pedig már ezen motorok 90%-ában volt ABS. 1993-tól a BMW új négyhengeres és boxereihez is már rendelhető volt az ABS. Persze a japánok is észbe kaptak, 1996-ban a Kawasaki GPZ 1100 és a Honda  ST 1100 kapott ABS-t, 1997-től a Suzuki 1200er Banditja. Az áttörést 2004-ben a Honda önkéntes vállalása hozta, hogy 2010 minden új fejlesztésű 250 cm3 fölötti motorjához rendelhető lesz az ABS. A BMW-Motorrad volt világszinten az első 2013-ban, aki a teljes modellpalettáján szériafelszerelésként bevezette az ABS-t.

A következő részben közelebbről megvizsgáljuk a BMW ABS-fejlesztésének történetét érintve a műszaki részleteket is. Tartsatok velem!

Üdv! BoGSerPeter

Források:
http://www.welt.de/motor/news/article123242218/25-Jahre-ABS-im-Motorrad.html
http://www.motorradonline.de/motorraeder/abs-spezial-die-geschichte/102945?seite=5
http://wiki.bmw-bike-forum.info/index.php?title=ABS-I

2016. február 8., hétfő

Kazahsztánban jártunk motorral

18 nap közel 11.000 km margójára...

Adós voltam itt a blogon a kazahsztáni út beszámolójával így most próbálok törleszteni. A minap beszéltem a motorom egyetlen és előző tulajdonosával rajtam kívül és Ő jelezte, hogy olvasná a Kazah út élményeit de sehol nem találja....ez szégyen, el is felejtettem, hogy nem írtam meg itt jól, mert a www.old.evobike.hu oldalunkon vezettem hiszen ott könnyebb volt fotó galériákat mellé rakni.
Itt tudod megnézni Zoli előzetesét az utunkról: https://www.youtube.com/watch?v=Nq61dP-VDOU
Tehát minden olvasható a "céges" oldalunkon:
http://old.evobike.hu/kozosseg/oldal/blogok/cimke/Kazahsztan
 Elnézést kérek a mulasztásomért így jó pár év távlatából.
Annyi biztosan kijelenthető, hogy az volt életem egyik legérdekesebb gurulása és nem csak azért, mert az álmok, a távolság nagy volt az idő pedig kevés.
Itt alakult ki kedves barátommal Zolival a " végig ez a csajoskodás lesz" ? Szállóige...
Ezen az úton sokat tanultam magamról, barátságról, bajtársiasságról, teljesítő képességről, illetve annak teljes hiányáról, elnőiesedésről amit akaratlanul mutattam fel.
Készítettünk egy videót is a Kazah útról ha még nem láttad itt meg tudod nézni:
https://www.youtube.com/watch?v=phsvU9M7ctg
Két részben van meg az utána általam tartott élménybeszámoló és előadás hanggal és képekkel:
Első rész: https://www.youtube.com/watch?v=EIvDOFhlemw
Második rész: https://www.youtube.com/watch?v=dqOs0IrCEzg

Széles utat motoros barátom! Krisztián