2016. március 4., péntek

Ja, hogy venni is lehetetlen egy 6 milliós motort?

Hogyan nem lesz BMW R 1200 GS Adventure LC motorom a büdös életbe?!

Mondjuk egyéb dolgokat megoldottam és a BMW szalon felé vettem az irány, helyett a telefont. Megmozgattam pár szálat és gondoltam a pofátlanság és a jó kapcsolatok ellenére csak lesz valami megoldás. Mondjuk pont nem! Álmomban nem gondoltam volna, hogy venni is lehetetlen egy ilyen motort. Azt hittem ha valamikor könnyű az a szezonon kívüli időszak. Nem, kedves, gyanútlan, pénzes, BMW-re ácsingózó magyar polgárok. Nem úgy megy az! Majd ha a gyár kegyet gyakorol akkor lesz neked motorod! Én kis naiv azt hittem, hogy a kereslet-kínálat majd mondja a tutit. Ja, nem! Mivel a gyártás jól le van kötve így minden magyar BMW motor szalon az a 3-4 db le kellett adja előre a darabszám igényét, így ha jönnek az alkudozók nekik nem jut motor. Ilyen egyszerű ha nagyobb a kereslet mint a készlet akkor nem veszel nyomott áron sem. Ú, ez mellbe vert! Nagyon drága gép, mind mellé pezsgőt kéne adni nem valami szar pancsot, rendes orosz pezsgőt "olyan" egy bubisat" Sanyíííí. Azt hiszem mégis inkább legyen BMW HP2 Enduro németből behozva...Évek óta rajta van a fél szemem de soha nem ment az elérhető árkategóriába a gép, talán már nem is fog. Mikor MOTOzin kollégám elmesélte a BMW-t akarok venni sztoriját azt hittem lódít, mondom biztos sztorizós kedvében kaptam el. Nem kérem szépen ez a valóság.

Ő körülbelül 2 éve sétált be gyanútlanul mint újságíró egy ilyen propelleres szalonba és hitte azt pénzzel a zsebében, hogy vesz egy motort. Vicces, aranyos, cuki de végül ciki lett inkább. 

Rövid történet következik a hogyan nem vett BMW motort Ő sem kategóriába:

A történet nem kitalált személyek, kitalált szituációja hanem valóságos események történelmi és időrendi hűség nélküli fel elevenítése. Amennyiben valaki magára ismer az a véletlen műve akit bánt az gondolkozzon el magán, de semmi esetre se támadjon engem. :)

Én azt hittem mint a filmekben és a külföldi szalonokban úgy megy ez, hegyekben áll a BMW motor és csak várja a gyanútlan, pénzes motorost. Persze biztos van ilyen hely a világon.
Besétált mivel nem szólították meg elmondta mit akar hiszen nagy fiú már: GS-t szeretnék próbálni. Ott a vizes Adventure vidd el azt, okés jó. Megy a teszt kör, nagyon jó a gép, ú akár meg is venné, hát viszi vissza okés tetszik!
Megvenném!
Ó, aranyos, drága barátom csak vennéd! Hát hogyan ha már el van adva, nem tudod megvenni!
Ja, jó értem. Akkor vennék egy ilyet de nem ezt!
Cuki pofa, jó 6 hónap múlva jön legkorábban de lehet idén már nem! Hangos kacaj, hullámzó tribün, öngól, hát ki vagy Te, az értékesítés csúcsán álló?Te?
Ez ugye csak valami kandi kamera kérdi kollégám bizalmaskodva?
Mi? Ja nem! Komolyan mondjuk. Semmi "Tamáskodás"....
Most indul a szezon és a szezon utánra tudtok rendelni egy ilyet vagyis ehhez hasonlót? Télire a befőttek mellé?
Igen kedves, mélyen tisztelt vevő voltál...Köszönöm nem kérem.
Jó viszlát! Még utána szól, milyen kár, hogy a kis F 800 GS Adventure nem tetszik!
Elnézést mikor mondtam én, hogy nem tetszik? Nem tetszett kérdezni sem róla....
Ja, az is van próbálja ki azt.
Gyanútlan besétál, kipróbálja, szereti, tetszik neki, telefonál.
Vissza sem hozom, ez is elég jó.
Elnézést az nem úgy van azt nem adhatjuk el, mert bemutató gép...
Tessék? Rossz a vonal és a vétel is...Ja az rossz vétel :)
Nem adhatjuk el!
Persze előbb is értette de nem akarta elhinni, hogy 2014-ben ez valódi, RTL nélküli műsor.
Pedig az volt.
Jó szóljatok ha van megoldás addig inkább motorozom....:(

Ismertem én a kálváriát de biztos voltam benne, hogy ez másokkal megtörténhet de velem soha, tipikus eset nem kell védekezni, nem lesz gond.

Eltelik 2 év és újra jön a nincsen motor lemez. Pedig már lejátszották nekünk az A meg a B oldalt is, sőt platina lemez lett belőle. Kiváltság BMW-t venni csak én nem tudtam róla? Nem elég, hogy az Adventure fel extrázható akár 6-7 millióra is, még nem is kapsz.

Jó akkor téma jegelve, nem gond keret sincsen még rá. Gondold meg mikor rendelsz motort, jobb ha egy évre előre gondolkodsz!

Természetesen miután elszomorodtam, kisírtam magam és újra élesztettek belátom, kis piac, kis forgalom, kis lehetőségek. Én is kereskedelemben dolgozom és Én is utálom ha jönnek a: "bezzeg kimegyek Bécsbe és....." Jó akkor menj ki! Költsd ott a magyar Forintot hátha itt soha nem lesz olyan szint. Nem vagyok fillérekért munkát, hazát, becsületet, fejlődést eláruló, hátba szúró gyökér csak nem jó látni, átélni ezt. Sebaj kiülöm legalább tudok addig is gyűjteni rá. Pár év csak elég lesz nekem is.
Mindennek megvan a maga útja hiába járnád máshogy :)

2016. március 3., csütörtök

Szükül a ShowBike koncepció miatti mozgásterem

Elég jól össze írtam mely motorok tetszenek nagyon és miket kell még kipróbálnom. Ugye a munka és a hobbi egyezhet a szórakozással is csak jól kell választani. Annak fényében, hogy Touratech Budapest leszünk a munkában kicsit szűkül a "választható" motorok kínálata. A lehetőségek miatt a munka eszköznek egyeznie kell a hobbi, szabadidős motor típusával. Így nem lesz bonyolult a döntés hiszen a német Touratech eléggé ráment a csavargás képes modellekre. Azon belül már csak az a kérdés mely motorok vevői szeretnek igazán csavarogni és kik tehetik is meg? Sajnos az út elég egyszerű innentől.
Meg kell nézni mi a legjobban nyomott, eladott csavargós, túrázós gép. Persze, hogy a BMW GS.

Ennyit az egyéb ambícióimról...Nem mondom, hogy gond, eddig is GS-em volt és imádtam is, nagyon, sőt hiába próbáltam ki annyi motort egyiket sem tettem a BMW GS helyére a szívem garázsában, inkább mindig csak a második helyre kacérkodtam velük még ha nem is vallottam be magamnak. Na de a mai világban nem sok embernek lehet "álomgarázsa" ahol 1- 6 helyen sorakoznak a kéjhölgyek akarom mondani hárem kéjmotorok. Na de ha BMW GS akkor melyik? Egyik drágább mint a másik...A BMW F széria nagyon ügyes szerkezet de nem az vezeti az eladási statisztikákat.  
Sőt ami igazán pofán csapott a legsikeresebb kereskedő még csak nem is német a BMW háza táján. Soha nem találtam volna ki a hazaárulás eme fokát, igen bizony egy olasz pontosabban római kereskedő nyerte a házi bajnokságot...Mi van? Tessék? He? Ott a talján telivér a "Duki" ezek meg veszik a BMW-t nyakra főre? Ez olyan mint ha lenne nekünk magyaroknak 160-200 lóerős VB-t nyert Pannóniánk de mi meg csak azért is URAL-t, IZS-t vennénk. Komolyan mondom ne hozzatok ki a béke tűrésemből! Azért mindennek van határa. Mit kell ahhoz tudnia presztízsben, fejlesztésben egy német BMW-nek, hogy az olasz csapatok masírozzanak a német kasszához? Na de komolyan világpolitikailag is? Jó mindegy elragadtattam magam. Tehát BMW GS mint sikersztori. OKÉ rendben, értem. Ha a "kis" GS az F széria nem az én világom mi marad? Persze a jó, kis, ropogós, kerek fenekű, nedves husi...Itt tartunk Krisztián? Mindegy már a nedves is jó? Így múlik el a világ dicsősége?

A Porsche boXere is nedves:

Mikor az emissziós értékek, technológia megkövetelte a Porsche mérnököktől ugyanezt a lépést, hogy nedves lett a kultikus boXer motorjuk a fél világ krákogott, prüszkölt, köpködött de nem nagyon bírta benyelni a békát, szerintem volt aki azt gondolta ez a világ vége és a konszern is bukik a birodalommal együtt, ráadásul az igazság odaát van.
Mondjuk egy levegő-olaj hűtésű boXert csak egy másik ilyen szerkezet tud pótolni...Technikailag van sok előny de igazán, mocskos drágán még mindig a "levegős" Porsche 911-et adják. Ami kultikus piedesztálra lett emelve a rajongók által az minden hibájával sem taszítható le megérdemelt trónjáról. Na pontosan így érzek én a BMW nedves kontra levegős boXerei kapcsán.

Unalmas technikai maszturbálás következik ha nem érdekel lapozd át: 

Műszakilag azért lássunk tisztán! Jól utána néztem, mert érdekelt a téma. A levegő-olaj hűtésű gépek tudnak egyszerűek maradni ami előny is (kevesebb hibalehetőség) de ha alaposak vagyunk van amit nem tudnak. Ugyanis a termikus terhelés miatt nem lehet olyan feszesen illeszteni őket és nem is illik agyon tuningolni, húzni őket hiszen bizonyos határ felett nagyon nehéz megoldani a hűtésüket. A BMW a lehető legóvatosabban nyúlt a kultikus, szuperlatívusz GS boXer szériához. Ugyanis a forma 1-es tapasztalatok felhasználásával rájöttek nem kell teljes vízburok hanem csak elég a termikus terhelés maximumát kivédeni. Tehát az égéstér azon részét kell "temperálni, szabályozni" ahol a sűrítés, robbanás történik és így a túl nagy hőmérséklet keletkezik. Magyarán a motor maradhat egy szép, esztétikus, hűtőbordás, részben levegő hűtésű boXer amit lehetőleg rejtetten kicsit szabályoznak részben vízhűtéssel. Ügyes vezér csel nem mondom! Kecske köszöni jól van és a káposzta levél sem tűnt el. Persze ezzel járnak előnyök mint a versenypályán kitesztelt DOHC vezérléssel is. Például, hogy a boXer blokkot picit feljebb lehet húzni erőben. Kezdetnek elég gondolták az utolsó levegő-olajos DOHC boXer vagy GS fölé tenni hiszen azt is vitték mint a cukrot.....az 115 lóerőnél forrta ki a szériáját. Jó legyen mondjuk 125 lovas a ménes az biztos elég és akik eddig unták, semlegesek voltak a BMW boXerre azok is talán kedvet kapnak. Később úgy is fel tudják vinni 4-5 évente a teljesítményt nagyobb átalakítás nélkül, 125, 130, 135, 140, 145 lóerőre is. Hiszen a régi levegő-olajos donor a sport széria is tudott DOHC kialakítással 140 lóerő felett is kicsi tuning után.
Hiszen a részben vizes boXer egy teljesen új fejlesztés és más karakter is. Kicsit pörgősebb is és később van még hová felpumpálni. Nyilván nem lesz gyárilag turbófeltöltős sem kipufogó gáz által töltött, sem elektromos turbós de még csak kompresszoros sem, ahogyan azt a BMW múzeumban látni lehet a verseny motorjukon. Pedig ma mit tudna egy fixen főtengelyre kötött hajtású kompresszoros boXer? ÍÍÍÍÍÍÍ lehet, hogy az elektronika tudná szegényíteni a keveréket számítógéppel számolva, mert a fele népek az első úton katapultálnának a boldogabb mezőkre.

Na de térjünk vissza a Földre a cikk címéhez. Amennyiben Touratech Budapest ShowBike is lesz akkor az ikonikus GS vonal a boXer családból jó döntés az biztos. Na de akkor is melyik? A "sima BMW R 1200 GS (LC) vagy az anyahajónak tűnő, tengeri hordozó BMW R 1200 GS Adventure? Azt már a BMW R 1150 GS-nél megtanultam, hogy a rugóutat csakis rugóúttal lehet pótolni. Okés rendben de a kisebb, sima GS sokkal karcsúbb, ügyesebb. Ráadásul jó volt vele németben az enduro tréning is. Igen pro és kontra dobálózás szerű pingpong kezdődik az ember agyában. Ááááá mindegy is mindegyik túl drága.
Na ezt még át kell gondolni! Gondolnom! Be kell vonjak valami támogatási rendszert az biztos :(
Mára feladom, munka szempontból a legelőnyösebb a BMW új, nedves üdvöskéje. Jó kidolgozom majd fejben melyik mire jó és mire nem és kinek igen, kinek nem?
Most komolyan vizes boXer még ha részben is? Ha az ember cipője, zoknija vizes még arra is haragszik!? Igen de az autónk meg már 10-20-30....éve nedves mint a banketten az osztály szépe.
Majd írok magamnak megint valami értékelő rendszert.
Így megint búcsút inthetek a MOTO GUZZI csodáinak.

Folytatás rövidesen...

2016. március 2., szerda

A nem várt fordulat

Na ezt soha nem találtam volna ki magamtól. Teljesen más irányból indul a motor kérdésem megoldása mint józan ésszel gondolnám. Jó ideje folynak a tárgyalások, hogy legyen egy jó kis túrázó bolt, motoros bolt Budapesten. Én csinálom a kollégákkal ugye az Evobike mintaboltot és nagykereskedést és motorozni is szeretek, talán kicsit már tudok is...Jött az ötlet, hogy kombinálni kellene a kellemest a hasznossal. Mondjuk ez a fejemben van már pár éve, hogy minél jobb kiszolgálást tudjunk adni a betérőknek attól függetlenül, hogy mivel járnak: gyalog, kerékpárral, robogóval, motorral, quaddal, hajóval....Nagyon sok motoros ügyfelünknek segítettünk eddig is minőségi termékekkel. Több márkánk is, az Ortlieb például gyárt termékeket nem csak kerékpárosoknak hanem mindenféle túrázóknak. A sokadik Földkerülést segítjük végig szakmailag tudással, termékkel, felszereléssel. Így került képbe a The North Face is amit több magashegyi túrán évek óta használok. Egy szó mint száz, az igazán jó "csavargók" boltja a fejemben évek óta létezik. Talán most realitása is lett, így lehetnek a legjobb termékeink a vevők felé és talán felszerelésem és motorom is??? Van itt még mit finomítani az biztos de 2016-2017-ben ez realitás. Már több túrázót, vevőt, Földkerülőt támogattunk Touratech termékekkel amikor azt láttuk, hogy nincsen jobb megoldás az Ő fejlesztéseiknél. Évek óta szakmai alapossággal válogatjuk össze a legmegfelelőbb termékeket az igazán komoly terhelésekre ami sokszor már több mint kis gurulás. Én magam végig teszteltem több motoros gyártó termékeit: ruházatban, sisakban, dobozrendszerben...Kialakult bennem egy kép, hogy mi az amihez az ember szívesen adja a nevét. Ákos (Földkerekén) évek óta csavarog a Földünk körül motorjával és számos tesztet folytatott a termékeink kapcsán. Ezúton is hálásak vagyunk érte. Én magam nagyon sok felszerelést elkoptattam, talán többet is mint gondoltam. Az evoBIKE eddig sem volt híres az alsó kategóriás termékeiről hiszen, Én mint szakmai felelős soha nem engedtem a maximalizmusomból. Elég volt a 25 év építészetben eltöltött idő a kompromisszumkészségem teljes, végleges kimerítésére...Soha többet nem akartam átélni azt az érzést amikor nem adhatod a legjobb megoldást csak, mert az túl sok idő, túl sok pénz... Arra vannak a nagyáruházak, hogy a kidobott pénzt elnyeljék ebben nem célom versenyezni velük de senkivel sem. Én megtanultam a 38 évem alatt, hogy aki szegény az egyszer vesz, én soha nem voltam elég gazdag ahhoz, hogy olcsón vásárolhassak. Számos közösségben, fórumon látom a vitákat, hogy miért ilyen-olyan drága valami?! CSAK! MERT! Esetleg, mert van benne, innováció, munka, minőség, háttér, szerviz, garancia, fejlesztés, gyár, támogatás, reklám. Nem ragozom. Mostantól tudtok engem keresni Touratech kiegészítők kapcsán, minden létező cikkszámot tudok adni, szerezni, rendelni. Sőt ha a központi magyar Touratech shopon adtok le rendelést akkor a megjegyzésbe beírva, hogy budapesti átvételt kérek át tudjátok nálunk venni a termékeket. Mi Csepelen az Öntöde utca 1. szám alatt vagyunk. Minden munkanap 8-15h garantáltan de ha hívtok, szóltok sokszor este 17-19-(20)h körül is itt vagyok. Ez azzal az előnnyel is járhat, hogy tudunk építeni egy "SHOW BIKE"-ot ami minden rendezvényre jön velünk és számos túrán, találkozón megtekinthető velem és a tapasztalataimmal együtt. Juhéé! Mi leszünk a Touratech Budapest! :)

Amennyiben nem jártál még Kazahsztánban de lenne kedved ekkora túrába vágni a fejszét vagy a kereket, bátran keress meg. A motor választástól a ruházaton, kiegészítőn át annyi tapasztalatot gyűjtöttünk, hogy minden kérdésedre tudunk válaszolni. Sajnos a motoros evolúcióm során én is tettem felesleges kitérőket, Te ne tedd meg, mert drága kör lehet. Inkább kérdezz vásárlás előtt!
Fejleményekkel rövidesen jelentkezem de úgy néz ki jó az irány :)